Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej       

astrologia

twój prawdziwy znak zodiaku

zgodność małżeńska

porady astrologiczne

kamienie astrologicznie dopasowane

yantry

kamienie astrologicznie

 
 
 
 
 
 
 
regulamin strony
 
 
Astrologia i Zdrowie
 
Remedia
 
 
materialy inne
 
kontakt
ciasteczka
 
 
   Autor: admin
dodał: admin    opublikowano: 2019-11-23    przeczytano: 390318
kategoria: Porady astrologiczne
 
Powrót >>>     
 
Wgląd w sny
 

Z SPECJALNYM ODNIESIENIEM DO AGNI I BRAHMA VAIVARTA PURANY


Dwunasty Dom i jego Pan reprezentują sen wszelkiego rodzaju, bezsenność i to, co znane jest jako prorocze sny lub wizje. W pismach hinduistycznych, szczególnie w Puranach, sny były omawiane tak głęboko jak astrologia, ale połączenia dwunastego domu nie było. Przydałaby się praca w tym obszarze zarówno dla zaburzeń psychicznych, zaburzeń snu, jak i dla lepszego zrozumienia zjawisk snu. - KN RAO

W sanskrycie znajduje się złota kopalnia literatury odnoszącej się do snów, które w swojej głębi, bezmiarze, zasięgu i interpretacji obejmują wszystkie znane na całym świecie psychologów w ciągu ostatnich stu lat. Różnica polega oczywiście na tym, że w sanskrycie są napisane skrótowo, a nawet aforyzmowo, a jednak mają jasność płynącą z tego znaczenia. W artykule nie można dokonać przeglądu całej literatury. Niniejszy tekst opiera się na Agni i Brahma Vaivarta Puranach.

Stany duszy (avastha chathushtaya) są cztery; pierwszym jest przebudzenie; drugi to śnienie, trzeci to pustka. Czwarty stan znany jest jako thureeya, w którym atma w swojej najczystszej postaci, oderwana od wcześniejszych stanów, trwa sama i sama w sobie.  Pierwsze trzy obejmują całość doświadczeń duszy w materialnym świecie. Tak więc sny są doświadczeniami człowieka, gdzie nie ma poczucia jego fizycznej egzystencji. 


Przyczyny snów

Przyczyny snów są liczne i nie muszą się rozwijać jako produkty zawsze tylko stanów fizycznych i psychicznych, chociaż te dwa mają pierwszeństwo ważności.

Fizyczne i psychiczne: złe sny są zwykle obserwowane w gorączce lub ostrym bólu. Sny wywoływane są także przez obiekty zewnętrzne. W niesprzyjającej lub brudnej atmosferze pojawiają się złe sny. W czasie snu słodkie dźwięki dają słodkie sny i gorące słowa dają złe sny. Nawet zewnętrzny słodki, gorący lub zimny dotyk może pokazać swoją reakcję w snach. Niepokojący umysł jednostki może również być przyczyną śnienia dwóch typów:

 
1. Z powodu doświadczeń w stanie przebudzenia.

2. Z powodu pragnień (niespełnionych) pochowanych w umyśle. Kiedy człowiek śpi, zastanawiając się nad przedmiotami, które widział, pojawiają się one jak sny. Czasami nawet niespełnione pragnienie wydaje się snem.

Freud podkreśla żądzę jako główną podstawę wszystkich snów. Nienawiść, pożądanie, zazdrość i inne przeszkadzające uczucia mogą również wyzwalać sny.

Fenomen snu jest pięknie nakreślony w komentarzu do Prasthaspady o sakrach Vaishikahika. Zmęczony fizycznie lub psychicznie, gdy człowiek śpi w nocy w celu odpoczynku lub trawienia pożywienia, narządy zmysłów wtapiają się w umysł. Funkcje prany i apany są kontynuowane. Doświadczenia mentalne bez obiektów zmysłowych stanowią sny.

 

Sny jako pomoc w diagnostyce medycznej

Zgodnie z tą samą filozofią Vaisziszika, sny są spowodowane przez którąkolwiek z poniższych sytuacji.

1. Samskara Pata Svaat lub poprzednie doświadczenia. 
2. Dhatu doshat lub zaburzenie żywiołów.
3. Adhrishtat lub nieznane (niewidoczne następstwa przeszłych czynów). 

Samskary 

Marzenia pożądliwej osoby, zmysłowe przedmioty, które zamieszkują jej umysł, pojawiają się w jej snach w różnorodnych wzorach. Generalnie sny są związane z doświadczeniami śniącego. Jakiekolwiek dobre rzeczy, które widzi w snach, emanują z jego dobrych samskar (dharmy). Wszystkie złe sny spowodowane są złymi samskarami (adharmą). 

Sny Dhatu. Pojawiają się z powodu różnic w ciele w tak zwanym vaatha (wiatr), pithha, kapha. Osoba dręczona przez pithha (żółć) widzi sny odnoszące się do jasnych rzeczy, takich jak ogień, złoto itp. Osoba Kapha (flegma) widzi wodniste rzeczy, takie jak rzeki, ocean, ośnieżone góry itp.

Wykrywanie vaatha, pithha i kapha śniącego można wykryć podstawie typów snów, które otrzymuje. Pomaga w diagnozowaniu i leczeniu choroby. Oczywiście dotyczy to leczenia ajurwedycznego. 

Sny Adhrishta. Tajemnicze, enigmatyczne i kłopotliwe sny przypisuje się Adhrishcie. 

CG Jung: Spośród psychologów Zachodu tylko CG Jung przejął pogląd i przyjął inną linię interpretacji. Marzenia, według niego, nie są jedynie ucieleśnieniem stłumionych życzeń i lęków, ale przekazują znacznie więcej.

Cytując go: "Sny mogą dać wyraz nieuchronnej prawdzie, filozoficznym wypowiedziom, iluzjom, dzikim fantazjom, wspomnieniom, planom, oczekiwaniom, irracjonalnym doświadczeniom, nawet telepatycznym wizjom, a niebiosa wiedzą co jeszcze."

Ajurwedyjska klasyfikacja snów

W ajurwedzie jest nawiązanie do siedmiu rodzajów snów w klasycznej Charak Samhicie: 


 1.      Widziane przez oczy. 
 2.      Usłyszane przez uszy. 
 3.      Doświadczone przez inne narządy zmysłów. 
 4.      Pożądane. 
 5.      Wyobrażone przez umysł. 
 6.      Wskazujące wydarzenia, które mają mieć miejsce. 
 7.      Powstające z humorów lub vatha (wiatr), pithha (żółć) i kapha (flegma).



Interpretacje snów na bazie Puran

Purany, nieśmiertelne źródła duchowej mądrości i takie metafizyczne prawdy, które współczesnemu człowiekowi pod wpływem nauk fizycznych trudno zrozumieć, stworzyły w umyśle hinduistycznym i psyche jasny podział na dobre i złe sny różnych typów. Krótko mówiąc, dobre sny są zwiastunami dobrych wieści, podczas gdy złe mogą przynieść smutek. W Agni Puranie i Brahmie Vaivarta Puranie jest wiele wersetów wskazujących różne wyniki w rozdziałach snów.

Istnieją odniesienia do znaczenia snów w rozdziałach, które nie dotyczą w szczególności snów. 

Pomyślne sny

1. Włosy stają się białe.
2. Trzymanie Słońca, Księżyca lub gwiazd. 
3. Trzymanie wody ze źródła strumienia z ziemi. 
4. Sukces w dyskusji, grach hazardowych lub w bitwie. 
5. Koronacja. 
6. Łamanie własnej głowy lub widzenie śmierci. 
7. Bycie spalonym przez ogień. 
8. Czyste niebo. 
9. Zysk królewskich insygniów. 
10. Widzenie króla, słonia, konia, byka, krowę lub złoto. 
11. Posiadanie wielu głów. 
12. Jazda konna lub zdobywanie szczytów góry, pałacu, słonia lub byka lub wspinających się na szczyt drzewa o białych kwiatach lub latającego ku niebu.


Pomyślne sny z Jamadagni Parashurama 

1. Widząc siebie wspinającego się na owocowe drzewo. 
2. Wchodzenie do drzewa. 
3. Pasta z drzewa sandałowego posypana na całym ciele. 
4. Jedzenie liścia betelu. 
5. Widzenie siebie w środku rzeki pełnej lotosów. 
6. Otrzymywanie błogosławieństw od braminów. 
7. Oglądanie kwiatów, owoców i lamp. 
8. Ucieczka ze strachu po ukąszeniu przez skorpiona lub rybę.

 

Niektóre pomyślne sny

1. Widzenie, że głowa jest całkowicie ogolona. 
2. Widzenie czyjegoś ciała namaszczonego olejem. 
3. Widzenie czyjegoś ciała umazanego błotem. 
4. Widzenie siebie spadającego z wyższego na niższy poziom. 
5. Widzenie że bierzesz ślub. 
6. Widzenie siebie grającego na instrumencie muzycznym innym niż lutnia. 
7. Widzenie siebie idącego na południe. 
8. Widzenie spadającego Słońca i Księżyca. 
9. Widzenie, że jest się przytłoczonym chorobą. 
10. Widzenie siebie w ubraniu pustelnika (szafran). 


Złe sny

Incydenty złych snów Kamsy i Kartavirya Arjuny zostały przywołane w Puranach.
Widzenie wszystkich czarnych rzeczy oprócz krowy, słonia, konia, braminów i bóstwa zostały opisane jako niepomyślne. 


Środki zaradcze

Jeśli złe sny są widoczne, nie należy nikomu o nich wspominać. 

Po złym śnie, osoba powinna albo ponownie spać, albo wziąć kąpiel.   

Po śnieniu Pana Wisznu, Pana Śiwy lub Pana Suryi, czy Pana Ganesha, należy recytować Puruszę Suktę lub mantrę Gajatri. 
Modlitwy do świętej rzeki, Gangi, są również wymieniane jako środek zaradczy. 



Sny i ich wyniki

Wskazania różnych rodzajów snów są konkretnie opisane w Brahma Vaivarta Puranie. Na przykład: 

Szczęśliwe wyniki

1. Obiecuje się wolność od chorób, jeśli pojawi się w śnie Słońce lub Księżyc.
2. Jeśli śni się wejście do czerwonego miasta lub morza lub widzi, że pije nektar, usłyszy dobre wieści i wzbogaci się.
3. Widząc klacz, kurę lub czaplę, dostaje się żonę. Jeśli ktoś widzi siebie uwięzionym, jest to obietnica uzyskania godnej pozycji i urodzenia męskich dzieci. 


Katastrofy    

 Różne rodzaje nieszczęścia są również wskazywane przez różne sny. A zatem,
   
 1.      Śmiech we śnie, widok ceremonii zaślubin, tańca lub śpiewu wskazują na klęskę.  
 2.      Łamanie zębów, wypadnięcie włosów oznacza utratę bogactwa lub ból ciała. 
 3.      Bóstwa biegające i tańczące, płaczące i wrzeszczące wskazują na śmierć. 
 4.      Gdy we śnie ktoś zostaje skrzywdzony lub widzi rogate zwierzęta lub wielbłąda, dzieci i ludzi, wskazany jest strach przed królem. 


Kiedy spodziewać się rezultatów snów? 

 Brahmavaivarta Purana wspomina czas realizacji snów. Podstawą jest czas, w którym ma miejsce sen.
  
 1.      Sny widziane w pierwszej części nocy wejdą w życie w ciągu jednego roku. 
 2.      Sny widziane w drugiej części nocy będą owocować w ciągu sześciu miesięcy. 
 3.      Sny widziane w trzeciej części nocy będą owocować w ciągu trzech miesięcy. 
 4.      Sny widziane w czwartej części nocy będą owocować w ciągu dwóch tygodni. 
 5.      Sny o świcie będą owocować w ciągu dziesięciu dni. 
 6.      Sny widoczne w ciągu dnia wyjdą na jaw. 
 7.      Jeśli w ciągu jednej nocy zobaczysz zły i dobry sen, ostatni zadziała. Kto widząc dobry sen, znowu śpi, jego sen staje się bezowocny.

Związek między snem a rzeczywistością

Sen jest środkiem, a rzeczywistość jest osiągnięciem. Śnienie jest łatwiejsze niż rzeczywistość. Sen jest ulotny. Wydarzenia we śnie wydają się prawdziwe. Istnieje ścisły związek między snem a rzeczywistością. Analizę snu można wykonać lepiej na podstawie zdarzeń w stanie przebudzenia. A na podstawie snów doświadczenia w stanie przebudzenia można lepiej zrozumieć. Sny nie są bezużyteczne. Nawet współcześni psychologowie to przyznają. Dobre sny cieszyły serce. Złe sny służą również jako ujście dla tłumionych uczuć, dzięki czemu utrzymuje się spokój umysłu i ciała. Marzenia senne są pomocne, ponieważ pomagają w dobrym śnie. Marzenia pojawiają się z powodu zewnętrznych stymulantów. Jeśli sny się nie pojawią, stymulanty zewnętrzne mogą wpływać na sen i pamięć.


Nawet w zwykłym życiu marzenia pomagają w osiągnięciu celu poprzez zwiększenie siły woli. Człowiek od początku marzy o celu. Ciągłe marzenie o celu zapewnia siłę woli i siłę w pokonywaniu przeszkód i przekształca sen w rzeczywistość. Tak więc sny są koniecznością w życiu człowieka.


Dopóki umysł nie staje się czysty, do tego czasu śnienie jest naturalne i potrzebne do zachowania zdrowia
.


 Przeczytaj również:






 
Powrót >>>     
Udostępnij:
   
 
Czytaj także:
Akshaya Tritiya - Rzeczy do zrobienia na Akshaya Tritiya
Zerwanie Rahula z Rheą zasilane przez Ketu
Historia bogini Lakshmi, Pana Shani i mędrca Narady
Wpływ Jowisza na zdrowie
Historia bogini Lakshmi, Pana Shani i mędrca Narady
 
 
 
Copyright © 2017. All Rights Reserved.  Created by Future Project